fredag 28 oktober 2011

Vilka idioter det finns.

Som ni märker kan jag inte skriva om nåt annat. Men jag är så irriterad.
Alltså, min telefon kommer ju att vara oanvändbar, varför snor man telefoner som man inte kan använda inom en dag eller två? Det FÖRSTÖR ju bara för någon annan (alltså MIG i detta fall).
Visst, det finns säker folk som är super-duper-mega-hackers som kan låsa upp en spärrad iPhone också, men seriöst liksom, skaffa ett liv och sluta göra livet surt för andra.

Jag sitter i valet och kvalet om jag ska köpa en ny. Det är mycket pengar det handlar om. Men om jag skulle köpa en ny, så skulle jag så klart köpa den nya, iPhone 4 S, och den har ju en jättebra kamera, bättre än min vanliga kamera. Men den där nya tjänsten "Siri" skulle jag nog aldrig använda mig av. Sånt för mig är totalt onödigt.

Jaja. Ni kommer att märka om jag köper en ny. Nu har jag min gamla Sony Ericson (som inte ens är ett år gammal egentligen), och den får duga, men den är sååååå tråkig.

Idag är det fredag, och eftersom jag faktiskt lyckades med två raka fikafria dagar så ska jag unna mig fika idag. Det var inte läge att sätta sig och fika efter sången igår, jag ville bara hem och spärra allting.
Om en stund ska jag gå ut i det trista vädret på en långpromenad med Bullis. Det kommer att bli skönt, jag känner mig så himla stel idag. Och ikväll är det basket, så eftermiddagen kommer att gå åt till att leka med AB och trötta ut henne så att hon sover en lååång stund innan matchen. Precis som vanligt alltså! :-)

Önskar er en trevlig fredag!

2 kommentarer:

Lina sa...

Menar så klart INTE att du gör så men det var lite kul att jag läste ditt inlägg precis efter att jag läst den här artikeln:
http://m.sydsvenskan.se/c.jsp;jsessionid=D7B662053C01D0977764AA5823EB2393.aldo4?mitem=6287032&cid=11454151&item=http%3A%2F%2Fwww.sydsvenskan.se%2Fdigitalt-och-teknik%2Farticle1567159%2FI-dag-gar-manga-mobiler-sonder.html&rid=6287032

:)

Tycker synd om dig, och så jäkla fult att sno telefoner i kyrkan!! Jag lever genom min iPhone som mammaledig, inte en chans att jag lyckad plocka upp datorn eller kameran lika ofta som iPhonen.

Kram

Jessica sa...

Hahaha, jag vet! Det stod nåt om det i Aftonbladet också, och jag känner mig nästan lite dum, men så klart försöker jag INTE fiffla till mig en ny telefon... I såna fall hade jag ju sett till att försökringen täckte det innan! :-)