tisdag 29 november 2011

Nästa år ska jag....

...inte ha något nyårslöfte - MEN - jag ska ge lchf ett försök till.
Jag älskar ju faktiskt lchf, men mitt stora problem är ju att jag också älskar fikabröd.
Jag ska försöka att göra det till en livsstil, och inte se det som en "tillfällig diet", jag ska vara påläst och lära mig att planera måltiderna bättre.
Jag är less på att inte vara nöjd med mig själv och hur jag ser ut och hur jag mår, och 2012 ska bli det år som jag tar tillbaka det som en gång har varit. Haha, samtidigt måste jag vara realistisk. Jag är inget träningsfreak, och jag älskar ju som sagt godsaker, så jag kommer att gå in i det med ganska låga förväntningar, vilket är bra. Skulle jag ha för höga krav så blir besvikelsen så stor om jag inte skulle lyckas.
Tidigare i höstas så ville jag ju gå ner 5 kg till Annabelles 1-årsdag. Nu har jag inte vägt mig på jättelänge, och inte heller ansträngt mig ALLS för att gå ner i vikt, så jag tror att det kan bli lite tufft. Men visst skulle jag kunna gå ner 5 kg på fyra månader om jag verkligen kämpade. Men jag har inte lusten eller orken till det. Det är lika bra att vara ärlig och säga det till mig själv på en gång.
Men om jag lyckades tighta till mig lite till sommaren så vore ju det roligt! :-)

SÅ, för 57:e gången i ordningen, lchf - here I come (i Januari, hehe, först blir det julgodis)!

Inga kommentarer: