tisdag 9 april 2013

Dumt av mig att tro...

Hej hej!
Jag hade en plan i april, och det var att inte behöva vab'a. Tji fick jag som tror att man kan planera sånt (jag vet att man inte kan det, men önska får man väl).

Jag hade hunnit vara på jobbet i 10 minuter då telefonen ringde kl 8:40. "Hej, vi har en snorig liten tjej här med blanka ögon och feber"... Min första tanke var "VA?!", visst hon var lite snorig igår och imorse, men nämn ett barn som inte är snorigt på dagis typ.
Varken jag eller Adam tyckte att hon var sjuk, jag hade inte ens tänkt tanken, och jag är ganska överdriven av mig när det gäller sånt.
Dom sa att hon hade 37,8 som dom hade tagit med en örontemp "och då får man ju alltid lägga på lite" sa dom också. Ok..?
Jaja, efter lite snack med Adam så gick jag och hämtade henne och väntade mig en trött och hängig tjej, men hon studsade upp och ropade "Mamma kommer!!!!" och var hur glad som helst.
När vi kom hem kollade jag tempen också (i örat), och den visade 37,0. Så nu fattar jag inget. Antingen är det fel på våran termometer, eller så är det fel på dagis termometer.
Jag känner mig ganska irriterad över detta faktiskt, men jag tror ju samtidigt inte att dom bara skulle hitta på detta på dagis.

Men men. Hon har väl en liten förkylning men hon är precis som hon var igår, så varför skickade dom inte hem henne då lika gärna?

Jag ska i alla fall vara hemma med henne i ett par timmar, sedan går jag tillbaka till jobbet och jobbar i ca
2 1/2 timme. Allt för att slippa vabba en hel dag.
Imorgon är både jag och Annabelle lediga, så skulle hon bli sjuk "på riktigt" så är ju det bra.

Annars då. Jo igår var jag på match, mamma var hemma med Annabelle, och det var riktigt nice! Det var en SJUKT bra och spännande match som Sundsvall vann, och nu står det 2-1 i matcher. Imorgon åker Drakarna tillbaka till Norrköping för en 4 match på torsdag, en match som är riktigt viktig! Vinner vi så är det SM-final, vinner Norrköping så har Dragons en chans att avgöra i en sista match hemma på lördag.
Gud så spännande!! Jag hoppas dom vinner på torsdag redan så vi slipper en "hjärtattacks-match" i Sporthallen på lördag :-)

Nu ska jag ta och plocka ihop det som ser ut som 1000 pusselbitar och memory-kort som täcker halva golvet i vardagsrummet, och sedan mysa lite med min halv-sjukling.

Ha en fin dag!

Inga kommentarer: