fredag 12 juli 2013

Värmen stiger.

Både ute och inne.
Från 39,2 till 39,8 men nu har vi äntligen lyckats få i henne Alvedon i alla fall, så jag hoppas den går ner.

Feber i den temperaturen kanske inte vissa tycker är "jättehög feber" som jag verkar tycka. Men faktum är att Annabelle har ganska låg temp normalt, så det märks så himla mycket på henne när den går upp till dom där siffrorna.

Hon somnade PÅ mig i soffan kl 11 och sov två timmar och åt en liten yoghurt, Mariekex och ett stort glas vatten när hon vaknade, men är inte så vidare pigg alls. Och det är man ju inte när man har nästan 40 grader.

Vi är lite kluven till hur vi ska göra med resan i helgen. Planen var som sagt Stockholm och kalas imorgon, men så blir det nog inte. Kanske åker vi ändå, men senare på eftermiddagen, eller på söndag. Vi får se hur detta artar sig helt enkelt.

Adam köpte ett litet fira-min-semester-wienerbröd till mig som jag har tagit med mig på jobbet, jag jobbar från 14-19 idag, sista dagen, sedan är jag inte tillbaka förrän den 12/8. Skönt. 1 månads ledighet (från jobbet alltså, haha).

Jaja, jag kan inte rå för det. Jag blir så himla nojig när Annabelle är sjuk, även om det bara är feber. Jag vill det bästa för henne, och kan jag inte påverka situationen för att hon är sjuk så blir jag orolig och frustrerad. Ja, även fast det bara är feber. Jag vet att det skulle kunna vara så mycket värre, tro mig.

Oh well. Det där wienerbrödet lockar. Men jag ska vänta till det är så tråkigt att jag håller på att dö, DÅ tar jag det. Om en timme ungefär.

Inga kommentarer: