tisdag 20 augusti 2013

Sjukstuga light.

Jahapp. Då var Annabelle rejält förkyld. Adam är hemma med henne idag.
Men - det är ju alltid nästan 10 gånger värre på morgonen än vad det är under resten av dagen när man är förkyld, så jag vet inte hur sjuk hon är egentligen. Hon vaknade jättetidigt och var uppe när jag skulle gå till jobbet (06:10) och blev så himla ledsen. Hon stod i hallen och grinade bort mitt smink på ena kinden så nu har jag en blek fläck där. Usch så jobbigt det var att gå hemifrån.

Jag är riktigt, riktigt trött idag. Ont i huvudet också. Nyss kom en gammal patient som jag inte har sett på flera månader, och han blev så glad att se mig, och vise versa, så det gjorde morgonen lite bättre.

Äh, nu slutar jag gnälla och försöker hitta något att göra i stället.

Inga kommentarer: