torsdag 1 maj 2014

Inte jätteroligt.

Jag vet.
Jag måste ge det lite tid.
Jag jag vill kunna allt direkt.

Just nu är min nya dator och jag inte bästa vänner. Eller datorn och jag är det inget tjafs emellan, snarare jag och operativsystemet (heter det ens så?).
Jag får liksom inte till det. Jag vill kunna högerklicka. Finns det ens någon delete-knapp? Det tog mig forever att hitta @, eftersom jag inte valde "Svensk -PRO" som inställning av tangentbordet.
Hur gör man för att dra ett objekt till papperskorgen?

Gah!! Jag slet mitt hår igår vill jag lova. Idag har det gått lite bättre, men det var nästan så att jag längtade till jobbet för att kunna använda en "vanlig" dator.

Så nu är jag på jobbet, och tycker att det är rätt ok att vara här.

Tidigare idag var jag hos pappa. Jag hade ett litet "mission" att få honom att skriva under några papper. Det kändes inte jättebra, för det känns som att jag går bakom ryggen på honom när jag har kontakt med kommunen och sjukvården utan att han vet om det.
Men, jag vet ju också att det är för hans bästa jag gör dessa saker.
Jag fick i alla fall de underskrifter jag behövde, och utan tjafs dessutom. Däremot känns det ju som att han skriver under utan att veta vad han skriver under.

Efter pappabesöket så behövde jag rensa skallen och andas frisk luft, så då tog jag med mig Tindra till Sidsjön. En powerwalk var tanken, men det blir allt annat än Power när hon är med. Men det var skönt.

Nu är jag som sagt på jobbet, och är här fram till 20. Det är lite mer folk idag, thank God.

Hoppas ni andra har en skön ledig dag, och att ni hade en bra Valborg igår! <3

Inga kommentarer: