måndag 1 december 2014

God morgon December!

På jobbet igen. Det känns som att det är då jag bloggar, aldrig annars typ.
Helgen gick i en rasande fart, och jag måste säga att detta ändå var en av de bättre helger på ett tag. Jag har varit glad och mått bra, och det påverkar ju så mycket. Jobbade hela dagen i lördags (ok, lördagen var inte den bästa, hade lite för många motgångar då), och kom hem till tacos! Det hör inte till vanligheterna att JAG får sätta mig ner och äta, utan att ha lagat maten först. Annabelle verkar gilla tacos nu, så detta kanske blir ett vanligare inslag i våran vardag. Inte varje vecka, men i alla fall en gång i månaden kan jag tänka mig :-)

Igår hade jag och Annabelle en mysdag och bakade saffranskaka och bjöd över mamma på adventsfika. Adam hade träning och match, och när han kom hem åt vi middag tillsammans. Jag hade lagat kyckling och sötpotatis, sallad och beasås. Såååå himla gott blev det - och jag fick en matlåda! Söndagar brukar ofta innebära takeout för oss, men igår hade jag ork och lust att laga mat, så då gjorde jag det.

Nu är det som bekant äntligen december! Det är mycket inbokat i min kalender nu, för ovanlighetens skull. Mycket ytliga (alltså roliga) saker. Det är ögonbryn som ska färgas och vaxas, naglar som ska fixas och hår som ska klippas och färgas, och så julfest med jobbet!
Men det som jag ser mest fram emot är så klart ultraljudet! Åh vad det ska bli spännande!
Annabelle är så gullig med magen. Hon kommer fram spontant och säger "hej bebisen" och pussar på magen. Hon är otroligt kärleksfull och fin....gah nu blev jag lite tårögd här, haha! :-)

Nu ska jag ta tag i lite kassaredovisningar här på jobbet och byta en krånglig kvittorulle, spännande va? ;-)

Ha en fin första dag i december!

Inga kommentarer: