söndag 4 januari 2015

Nytt år, ny säng, goodbye.

Hej på er!
Gott nytt år!

Jag inser att jag inte har skrivit här sedan innan jul, katastrof ju haha!
Jag ska fatta mig kort, julen var bra, Annabelle fick träffa tomten (Adam), vi har ätit massa mat och gott nästan varje dag, hunnit bygga en snögubbe och snölykta innan det nästan smälte bort, nästan sovit bort 12-slaget på nyårsafton och så vidare :-)

Dagen före nyårsafton fick vi ett ryck och åkte och köpte en ny säng på Mio (på rean, aldrig annars). Den kommer nästa vecka, och jag hoppas verkligen att den kommer att göra under för min sömn, haha det är säkert önsketänkande, men för dom pengarna så förväntar jag mig nästan mirakel.

Dagen efter nyår åkte jag och Annabelle hem till Edith och hennes pojkar för att säga hej då. I fredags flyttade Edith och sönerna ner till Göteborg där hon har kommit in på tandläkarutbildningen... Jag är så glad för hennes skull, att hon får följa sina drömmar och utbilda sig till det hon vill! Sambo Jakob stannar i Sundsvall tills vidare tills basketsäsongen är över (hoppas för deras skull att det slutar tidigt, haha).
Hur som helst så HATAR jag avsked. Jag kunde så klart inte hålla tårarna borta, och var en mindre trafikfara när vi körde hem, men Annabelle var så gullig och sa "kom mamma så får du en kram" när vi kom hem :)
Jag minns när vi skulle skiljas åt för ett par år sedan, då grät jag till och från i flera dagar, men då kom dom tillbaka. Det gör dom inte denna gång...
Men - som jag sa till Adam, vi får helt enkelt åka till Gbg i sommar och gå på Liseberg och hälsa på!

Annars så är det som vanligt, jag jobbar och "sliter". Min rygg har sett bättre dagar, och det blir bara värre och värre, trots att jag försöker att stärka upp den med lite övningar hemma. Magen växer, och många på jobbet har nu börjat kommentera och fråga. De flesta är gulliga och glada, men en del tycker att dom kan ta sig friheten att säga "och du blir bara större och större du", lagom kul att höra vissa dagar...

Nu börjar kvällsrushen på jobbet så nu är det dags att skärpa till sig :-)

Inga kommentarer: